Dijital Türkiye

Dijital Türkiye Nedir?

Dijital Türkiye, vatandaşlara devlet tarafından verilen hizmetlerin elektronik ortamda sunulmasıdır. Dijital Türkiye ile devlet hizmetlerinin vatandaşa en kolay ve en etkin yoldan, kaliteli, hızlı, kesintisiz ve güvenli bir şekilde ulaştırılması hedeflenmektedir. Bürokratik ve klasik devlet kavramının yerini almaya başlayan Dijital Türkiye anlayışı ile her kurumun ve her bireyin bilgi ve iletişim teknolojileri vasıtasıyla kamu kurum ve kuruluşlarının sundukları hizmetlere kolayca erişebilmesi hedeflenmektedir.

Dijital Türkiye Portali Nedir?

Dijital Türkiye Portali, kamu hizmetlerine tek bir noktadan erişim imkanı sağlayan bir internet sitesidir. Dijital Türkiye Portali kamu hizmetlerini vatandaşlara, işletmelere, kamu kurumlarına bilgi ve iletişim teknolojileri vasıtasıyla etkin ve verimli bir şekilde sunulmasını amaç eder.

Dijital Türkiye Portali Nasıl Kullanılır?

Kişisel bilgilere erişim için veya güvenlik gerektiren entegre elektronik hizmetlere erişim için; şifre, mobil imza, elektronik imza ve internet bankacılığı kimlik doğrulama araçlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu bağlamda tek bir kimlik doğrulaması (şifre, e-imza, mobil imza ve internet bankacılığı) ile pek çok entegre elektronik hizmeti aynı adresten alabilirsiniz.

Dijital Türkiye Portalinde Ne Tür Hizmetler Verilmektedir?

Dijital Türkiye Portali üzerinden vatandaşlara verilen hizmetler genel olarak şöyle gruplandırılabilir:

  • Bilgilendirme hizmetleri
  • Entegre elektronik hizmetler
  • Ödeme işlemleri
  • Kurum ve kuruluşlara kısa yollar

Bunun yanı sıra kamu kurumları arasında bilgi ve belgelerin paylaşımı yine Dijital Türkiye Portali tarafından sunulan hizmetler ile sağlanmaktadır.

Entegre Elektronik Hizmet Nedir?

Entegre elektronik hizmet, kamu kurumlarının verdiği elektronik hizmetlerden Dijital Türkiye Portaline entegre edilmiş ve tek bir kimlik doğrulamasıyla (şifre, e- imza, mobil imza, internet bankacılığı) erişilebilen hizmetlerdir.

Kimlik Doğrulama Nedir?

Hizmetlerden faydalanmak isteyen kişilerin, öne sürdükleri kişi olduklarının doğrulanmasıdır. Kimlik doğrulama için farklı araçlar kullanılabilir. Dijital Türkiye Portali, kimlik doğrulama için Kimlik numarası ve şifre, e-imza, mobil imza, T.C. Kimlik Kartı ve internet bankacılığı kullanır.

Dijital Türkiye Portalinin Getirdiği Kolaylıklar Nelerdir?

Dijital Türkiye Portali; elektronik ortamdan sunulan kamu hizmetlerine tek bir adres (www.turkiye.gov.tr) üzerinden erişim imkanı sunmaktadır. Bu sayede bizzat kamu kurum ve kuruluşlarınca sağlanan kamu hizmetleri ile ilgili doğru ve güncel bilgilere ulaşma imkanı sağlanmış olur.

Kamu kurumları arasında bilgi ve belgelerin paylaşımı Dijital Türkiye Portali tarafından sunulan hizmetler ile de sağlanabilmektedir. Dijital Türkiye Portaline ikinci bir kimlik doğrulamasına gerek duyulmadan tek bir kimlik doğrulaması ile birçok hizmete erişilebilmektedir.

Dijital Türkiye Portalinin ile tek bir adres üzerinden şifre, elektronik imza, mobil imza gibi kimlik doğrulama sistemleri ile güvenli bir şekilde kamu hizmetlerinin vatandaşlarımıza sunulur. Bu yönüyle de Dijital Türkiye Portali sağlamış olduğu altyapıyla birçok başka ülke tarafından da örnek alınmaktadır

Dijital Türkiye Portalinden Engelli Kullanıcılar Yararlanabilecek mi?

Dijital Türkiye Portali, engellilerin de kolayca kullanabilmesini sağlayacak tasarım özelliklerine sahiptir. Portal tasarımında ve geliştirilen elektronik hizmetlerde engelli vatandaşlarımızın hizmetlere kolaylıkla erişimi göz önünde bulundurulmaktadır. Ayrıca kullanılabilirlik ve erişilebilirlik standartlarına uyum için gerekli çalışmalar yapılmaktadır.

Elektronik Hizmetlerden Faydalanmak İçin Ücret Ödeyecek Miyim?

E-hizmetler için kamu kurumları tarafından herhangi bir vergi, resim ve harç ödenmesi öngörülmemişse, Dijital Türkiye Portali üzerinden alınacak hizmetler için ekstra bir ücret ödemeniz gerekmemektedir.

Şifreler

Şifreyi Nereden Alabilirim?

Şifreyi, şahsen başvuru ile üzerinde T.C. Kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimliğin(nüfus cüzdanı, evlilik cüzdanı, pasaport ve ehliyet, avukat kimlik kartı, mavi kart, ikamet tezkeresi, hakim ve savcı kimlik kartları, süresi dolmamış (geçerli) çalışma izin kartı) ibraz edilerek Yurt içinde PTT Merkez müdürlüklerinden veya yetkili şubelerden alınabilir. Bunun yanı sıra üzerinde “Dijital Türkiye Portali şifresi almaya yetkilidir” ibaresi olan vekalet ya da ilgili adli birimlerce temin edilmiş vesayet belgesi aracılığıyla da PTT şubelerinden şifre temin edilebilmektedir. Dijital Türkiye şifresi yurt dışında Elçilik ve Konsolosluklardan temin edilebilir. Bağlı bulunulan dış temsilciliklerden konuyla ilgili detaylı bilgi alınabilir. Bununla birlikte, mobil imza, elektronik imza veya internet bankacılığı kullanılıyorsa, Dijital Türkiye Portaline bunlardan biri ile giriş yaptıktan sonra şifre oluşturulabilir. Elektronik kimlik kartı ile de www.turkiye.gov.tr adresine giriş yapılabilir ve şifre oluşturulabilir. Şifre ile giriş yaptıktan sonra şifrenizi değiştirmeniz istenir, bu durumda PTT’den aldığınız şifreyi girmeniz ve ardından da kendinizin belirleyeceği ve belli kriterlerden oluşan (şifre değişikliği sayfasında açıklanan) yeni şifrenizi girmeniz istenir. Bu işlemleri tamamladıktan sonra yeni şifreniz ile sisteme giriş yapabilirsiniz. Şifreyle ilgili ekranda bulunan uyarıları lütfen dikkatlice okuyunuz.

Şifremi Nasıl Kullanacağım?

Elektronik hizmetlere erişebilmek için TC Kimlik numaranız ve PTT’den almış olduğunuz şifre ile sisteme giriş yapmanız gerekmektedir. e-İmza veya mobil imza gerektiren hizmetleri kullanabilmek için e-imza veya m- imza edinilmesi hizmete bağlı olarak ayrıca gerekebilir. Şifre ile giriş yaptıktan sonra şifrenizi değiştirmeniz istenir, bu durumda PTT’den aldığınız şifreyi girmeniz ve ardından da kendinizin belirleyeceği ve belli kriterlerden oluşan (şifre değişikliği sayfasında açıklanan) yeni şifrenizi girmeniz istenir. Bu işlemleri tamamladıktan sonra yeni şifreniz ile sisteme giriş yapabilirsiniz. Şifreyle ilgili ekranda bulunan uyarıları lütfen dikkatlice okuyunuz. Güvenliğiniz için lütfen şifrenizi kimseyle paylaşmayınız.

Şifremi Nasıl Değiştirebilirim?

Sisteme şifre ile ilk defa giriş yapan kullanıcı, güvenlik sebebiyle, otomatik olarak “Şifre Değiştirme” sayfasına yönlendirilir. Kayıt sonrasında sisteme giriş yapmış vatandaşlar dilerse “Şifre ve Güvenlik Ayarlarım” sayfasından şifre değişikliği işlemini gerçekleştirebilir. Ayrıca vatandaşlar PTT şubelerinden tekrar şifre alarak da şifre değiştirme işlemi gerçekleştirebilirler.

Şifrenin Unutulması, Çalınması veya Kaybedilmesi Durumunda Ne Yapılması Gerekir?

Şifreyi kaybetme, unutma veya çaldırma ve benzeri durumlarda yeni bir şifre için şifre yenileme hizmetinden yararlanabilirsiniz. Bu uygulamayı kullanmak için profilinizde bulunan iletişim bilgilerinden cep telefonu numaranızı ya da hem cep telefonu numaranızı hem de e-postanızı Dijital Türkiye Portalinde doğrulamış olmanız gerekmektedir. Bu işlemlerden herhangi birini yapmadığınız takdirde PTT şube ve Merkezlerinden şahsen yeni bir şifre almanız gerekmektedir. Şifre yenileme hizmetinin detayları için 160 numaralı Dijital Türkiye Portali İletişim Merkezinden destek alabilirsiniz.
Daha önce cep telefonu ve e-posta doğrulaması yapmış iseniz Dijital Türkiye Portali Şifre ve Güvenlik Ayarlarım bölümünden:

  • Sadece PTT şubelerinden yeni şifre zarfı alarak
  • Cep telefonuma ve e-posta adresime gelecek kodları girerek
  • Cep telefonuma gelecek kodu girerek Seçeneklerinden birini işaretleyip şifre yenileme yöntemlerinden birini belirleyebilirsiniz.

Giriş alanındaki şifremi unuttum seçeneği ile şifrenizi yenileyebilir, yeni şifre belirleyebilirsiniz. 15 yaşını doldurmuş Türkiye Cumhuriyeti Dijital Türkiye Portali kullanıcıları ve mavi kartlı kullanıcılar bu şifre yenileme hizmetinden faydalanabilmektedir. Ancak yabancı kullanıcılar şifre yenileme hizmetinden faydalanamamaktadır.

Cep Telefonu ve e-Posta Doğrulaması Nasıl Yapılır?

Şifre ile giriş yapıldığında; Üst tarafta yer alan isim kısmına tıklanır. Aşağı doğru açılan kutucuğun içinde üçüncü sırada yer alan “iletişim seçeneklerim” kısmı seçilir. Cep telefonu ve e-posta kayıtlı değil ise, ilgili kısımlara cep telefonu numarası ve e-posta adresi yazılır. Yanlış kayıtlı ise kayıt silinir ve doğrusu yazılır ve güncelle butonuna tıklanır. Bir sonraki ekranda kimlik seri ve sıra nosu uygun şekilde doldurulduktan sonra "devam et" butonuna tıklanır. Cep telefonu ve e-posta adresinin altında yer alan cep telefonu ve e-posta doğrulaya tıklanır. Cep telefonuna ve e-postaya gelen doğrulama kodları kutucuklara yazılır ve "doğrula" ya tıklanır.

Şifre Online Olarak Alınabilir mi?

Dijital Türkiye Portali üzerinden verilen hizmetler yüksek güvenlik seviyesi gerektirdiğinden şifre güvenliği önemlidir. Bu nedenle PTT’den alınan şifreler ancak kimlik ibrazı ve şahsen başvuru ile verilmektedir. Şifre unutma durumunda şifre sıfırlama yapılabilmekte, ancak yeni şifre online (sms/e-posta vb.) gönderilmemektedir. Kullanıcının Dijital Türkiye Portali profilinde tanımlamış olduğu cep telefonuna ya da hem cep telefonu hem de e-postasına gelen doğrulama kodu vasıtasıyla yeni şifre belirlenebilmektedir.
İnternet bankacılığı aracılığı ile giriş yapan bir kişi Dijital Türkiye Portali profil alanından kendisine şifre oluşturabilmektedir.

Şifreyi Neden PTT Dağıtıyor?

Tüm Türkiye vatandaşlarına hizmet sunması hedeflenen Dijital Türkiye Portali şifrelerinin olabildiğince geniş bir vatandaş grubuna ulaştırılabilmesi ve erişimin kolay olması büyük önem taşımaktadır. PTT Genel Müdürlüğü, yurt genelinde en yaygın dağıtım ağına sahip kurum olarak bu amaca hizmet etmektedir. Bütün vatandaşlarımıza ulaşma imkânına sahip bir kurum olarak şifre dağıtımının, aynı zamanda bir kamu kuruluşu da olan PTT tarafından yürütülmesine karar verilmiştir. Yüz yüze kimlik doğrulama, Dijital Türkiye Portali güvenli şifre uygulamalarının bir parçasını oluşturmaktadır. Güvenlik açısından kimlik doğrulamanın yüz yüze yapılması açık bir gereklilik olup sizin yerinize başka birisinin bu şifreleri almasının önüne geçilmesi için de önem arz etmektedir. Bunun yanı sıra, ofis ve şube sistemleri ile gerekli tecrübeli personele ve yeterli iletişim altyapısına sahip olan PTT, pek çok kamu kurumuna ve özel firmaya da benzeri hizmetler sunmaktadır.

Kimler Dijital Türkiye Şifresi Alabilir?

15 yaşını doldurmuş Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları, mavi kartlılar ve yabancılar üzerinde T.C kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimliğini (nüfus cüzdanı, evlilik cüzdanı, pasaport ve ehliyet, avukat kimlik kartı, mavi kart, ikamet tezkeresi, hakim ve savcı kimlik kartları, süresi dolmamış (geçerli) çalışma izin kartı) ibraz ederek şahsen ya da vekaleti olan kişi aracılığıyla (vekalette “Dijital Türkiye Şifresi almaya yetki olduğuna dair ibare bulunmalıdır)başvuru yaptığında PTT merkez müdürlüklerinden veya yetkili şubelerinden Dijital Türkiye Portali şifrelerini alabilirler. Bunun yanı sıra mahkeme kararıyla kendine vasi tayin edilmiş kişiler vasileri aracılığıyla Dijital Türkiye Portali şifresi temin edebilirler. Bu durumlar harici başkaları adına şifre alımı mümkün değildir.

Şifremi Nasıl İptal Ettirebilirim?

PTT müdürlükleri veya yetkili şubelerinden T.C. Kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimliğin ibrazı ile şahsen başvuru yaparak Dijital Türkiye Portali şifresi iptal ettirilebilir. Vekalet ya da vesayet durumlarında şifre alımında uygulanan kurallar şifre iptalinde de geçerli olmaktadır.

Şifre Ücretli mi?

Şifre ilk alındığında PTT tarafından işlem masrafı olarak 2 TL tahsil edilmektedir. İlk şifreden sonra herhangi bir nedenle PTT’den alınacak her şifre için ayrıca 4 TL ücret ödenmektedir.
Şifre için herhangi bir yıllık ücret söz konusu değildir. Her bir şifre için ödenen ücret bir defaya mahsustur. Ancak, unutma ve kaybolma durumlarında online şifre yenileme hizmetinden yararlanmak yerine PTT’den yeni şifre zarfı alınıyorsa bu ücretin tekrar ödenmesi gerekmektedir. Bu ücret, Dijital Türkiye Portali gelir olarak kaydedilmemekte, işlem masrafı olarak PTT tarafından tahsil edilmektedir.

Şifre İçin Yıllık Kullanım Ücreti Var mı?

Dijital Türkiye Portali şifresi PTT’den ilk alındığında işlem masrafı olarak 2 TL tahsil edilir. İlk şifreden sonra herhangi bir nedenle PTT’den alınacak her şifre için ayrıca 4 TL ücret ödenmektedir. Bu işlem masrafı dışında herhangi bir yıllık ücret ödenmesi söz konusu değildir.

Elektronik İmza

e-İmza Nedir?

Elektronik imza (e-imza), elektronik ortamda bulunan bir belgeye eklenerek imzalayanın kim olduğunu belirlemeye yarayan veridir. 5070 Sayılı Kanun uyarınca e-imza, ıslak imza ile eşdeğerdedir. e-imza sertifikası dağıtmaya yetkilendirilmiş kuruluşlar tarafından dağıtılan sertifikalar kullanılarak imzalama işlemi yapılır.

e-İmza Sertifikasını Nerelerden Alabilirim?

Elektronik imza, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından onaylı Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılar tarafından sunulmaktadır.

e-İmzayı Nasıl Kullanabilirim?

Elektronik imzanızı çalıştırabilmeniz için öncelikle kart sürücü yazılımını kurmanız gerekmektedir. Bu yazılım elektronik imza ile beraber gönderilen CD veya diğer medyalar içerisinde bulunabilir veya e-imzanızı aldığınız firmanın internet sitesinden edinilebilir. Bilgisayarınıza kurulan program ile elektronik sertifikanıza giriş gerçekleştirebiliyorsanız sertifikanız kullanıma hazırdır.

e-İmza Appleti Nedir?

Applet, bir tarayıcı içerisinde çalışan program parçasıdır. Bir internet sayfasında bir imaj veya tablo gibi belli bir dikdörtgen içerisinde çalışır ve programlamayla yapılabilecek birçok işlemi gerçekleştirebilir. İndirildiği makineye bağlanıp veri alış verişinde bulunabilir, kullanıcıyla etkileşimli olarak çalışabilir. e-İmza appleti elektronik imzalama işleminin gerçekleştirildiği applettir.

Mobil İmza

Mobil İmza Nedir?

Cep telefonu ve GSM SIM kart kullanılarak 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu ve ilgili yasal mevzuata uygun olarak ıslak imza niteliğinde güvenli bir biçimde elektronik imza işlemi yapılmasına imkân sağlayan uygulamadır.

Mobil İmzayı Nereden Alabilirim?

Mobil elektronik imza GSM işletmecileri tarafından sunulan bir hizmettir. Bu hizmeti sunan TT Mobil, Turkcell veya Vodafone'a başvurarak mobil imza edinebilirsiniz. Dijital Türkiye Portali şu an TT Mobil, Turkcell ve Vodafone mobil imzaları ile entegre çalışmaktadır.

Mobil İmzayı Nasıl Kullanabilirim?

Adım 1: Giriş menüsünden “mobil imza ile giriş” seçeneğini seçiniz.

Adım 2: Gelen ekranda TC Kimlik No ve Mobil imza aboneliğiniz bulunan GSM numaranızı giriniz ve “Gönder” tuşuna basınız.

Adım 3: Bilgisayar ekranında sözleşmeyle beraber imza metninin özeti açılırken, cep telefonunuza da imza metninin özeti gelir. Ekrandaki imza metni özeti ile cep telefonunuza gelen metin aynı olmalıdır. Bu durumda ekrandan sözleşmeyi okuyup cep telefonunuzla imzalayabilirsiniz. Mobil imza ile girişten vazgeçerseniz ekrandaki iptal düğmesini kullanarak ana sayfaya dönebilirsiniz.

Adım 4: Cep telefonunuza gelen imza metni özetini imzaladıktan sonra ekrandaki işleme devam tuşuna basarak giriş işlemini tamamlayınız.

İnternet Bankacılığı ile Giriş

İnternet Bankacılığı Aracılığı İle Dijital Türkiye Portali Giriş Nedir?

Dijital Türkiye Portali giriş araçlarına internet bankacılığı ile giriş sekmesi de eklenmiş olup, sisteme dahil olmuş bankaların internet bankacılığı müşterileri tekrar bir Dijital Türkiye Portali şifresine ihtiyaç duymadan internet bankacılığı girişinde kullandıkları müşteri no/kimlik no ve şifre/parola ile güvenli bir şekilde Dijital Türkiye Portaline giriş yapabilmektedir. Bu giriş yöntemi kullanıcılara şifreye alternatif ve güvenli bir giriş kanalı sunmaktadır.

İnternet Bankacılığı Aracılığı İle Dijital Türkiye Portaline Nasıl Girebilirim?

İnternet Bankacılığı aracılığı ile Dijital Türkiye Portaline giriş için şu adımlar izlenir:

  • www.turkiye.gov.tr sayfası açılır.
  • “Sisteme Giriş” düğmesine tıklanır.(Sisteme şifre, elektronik imza, mobil imza veya elektronik kimlik kartıyla giriş yapılmış ise internet bankacılığı aracılığıyla giriş yapabilmek için öncelikle çıkış yapmak gerekmektedir.)
  • Dijital Türkiye Portali üzerinde bulunan “İnternet Bankacılığı” sekmesi tıklanır.
  • İnternet bankacılığı uygulaması kullanılacak banka tıklanır.
  • Bankanın açılan sayfasında ilgili alanlara internet bankacılığı girişi için kullanılan müşteri no/kimlik no ve şifre/parola girilir.

Bu basamakları tamamlayan banka müşterileri giriş yapmış olarak Dijital Türkiye Portaline doğrudan yönlendirilir.

Dijital Türkiye Portali Kullanıcısı Olmayan Banka Müşterisi Bu Uygulama Aracılığı İle Dijital Türkiye Portaline Giriş Yapabilir mi?

Banka müşterisi Dijital Türkiye Portali kullanıcısı olmasa da İnternet Bankacılığı aracılığı ile Dijital Türkiye Portaline giriş yapıp kullanıcı olabilir.

Dijital Türkiye Portaline İnternet Bankacılığı Aracılığı İle Giriş Yaparak Dijital Türkiye Portali Şifresi Oluşturulabilir mi?

İnternet Bankacılığı aracılığı ile Dijital Türkiye Portaline giriş yapan kişi dilerse Dijital Türkiye Portali profil alanından güvenli bir şekilde şifre oluşturabilir. Daha sonraki Dijital Türkiye Portali girişlerinde bu şifreyi kullanabilir.

İnternet Bankacılığı Aracılığı İle Dijital Türkiye Portaline Girişte Bilgilerim Banka İle Paylaşılır mı?

Kullanıcıların Dijital Türkiye Portali şifreleri ve kişisel özel bilgileri bankalar ile kesinlikle paylaşılmaz. Bankalar da müşterilerinin hesap bilgileri, şifreleri, müşteri numarası vb. bilgilerini Dijital Türkiye Portali ile kesinlikle paylaşmamaktadır.

İnternet bankacılığı üzerinden Dijital Türkiye Portaline Girişi Engelleyebilir Miyim?

İnternet bankacılığı üzerinden Dijital Türkiye Portaline girişi güvenli bulmayan veya çeşitli sebeplerle internet bankacılığı üzerinden girişi kapatmak isteyen kullanıcılar Dijital Türkiye Portali profil alanında bulunan “Erişim Kısıtlamaları”nı tıklayarak internet bankacılığı üzerinden erişimi kapatabilmektedir. Kullanıcı “Açık” seçeneğini işaretlemediği sürece internet bankacılığı aracılığı ile sisteme giriş yapamamaktadır.

Dijital Türkiye Portali Hakkında

Dijital Türkiye Portalinin Herhangi Bir Yardım veya Destek Merkezi Var mı?

Dijital Türkiye Portali ile ilgili soru ve sorunlarınız için Bilgi Edinme sayfasında bulunan formu doldurabilirsiniz ya da 160 numaralı Dijital Türkiye Portali İletişim Merkezini arayabilirsiniz.

Dijital Türkiye Portalini Yönetilmesi ve İşletilmesi Kimin Sorumluluğundadır?

Dijital Türkiye Portalinin kurulması, işletilmesi ve yönetilmesi görev ve sorumluluğu 10.07.2018 tarihli ve 30474 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe konulan 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi’nin 525 inci maddesi ile T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi’ne verilmiştir.

Kişisel Bilgiler

Dijital Türkiye Portalindeki Adres Bilgilerinizde Hata Var İse Ne Yapılmalıdır?

Dijital Türkiye Portalindeki, adres bilgileri Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemindeki bilgilerinizdir. Adresinizin değişmesi durumunda yeni adresinizi Nüfus ve Vatandaşlık İşleri genel Müdürlüğü’ne (şahsen veya Dijital Türkiye Portali üzerinden e-imza veya m-imza ile ) başvurarak bildirmeniz durumunda Dijital Türkiye Portalinde da yeni adresini görüntülenecektir. Yeni adresinizi Dijital Türkiye Portali profilinizde göremiyor iseniz; “Profilim” alanında bulunan “Adres Bilgilerim”deki ”Bilgilerimi yenile” butonu aracılığıyla Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünde kayıtlı adresinizi bir kez daha güncelleyebilirsiniz. Buna rağmen yeni adresiniz sistemde görünmüyorsa Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü ilgili birimlerine başvurmanız gerekmektedir.

Adres Beyanı Nasıl Yapılır?

Adres değişikliği durumunda bu bildirimler şahsen il/ilçe nüfus müdürlüklerine yapılabileceği gibi Dijital Türkiye Portali üzerinden e-imza ve m-imza aracılığıyla NVİ e-hizmeti olan “Adres Beyanı” hizmetini kullanarak da yapılabilmektedir.

Dijital Türkiye Portalindeki Kişisel Bilgiler Nasıl Değiştirilir?

Dijital Türkiye Portalindeki, iletişim seçeneklerim kısmında yer alan Cep Telefonu, e-Posta) düzeltmelerin tamamı ancak Dijital Türkiye Portaline kayıtlı kullanıcı hesabı ile girildiğinde yapılabilmektedir.

Giriş yaptıktan sonra profilim alanındaki “İletişim Seçeneklerim” alanına tıklayarak istediğiniz güncellemeleri yapabilirsiniz. Adres bilgileriniz T.C. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri veri tabanında bulunan bilgilerinizdir.