
Kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör, sivil toplum kuruluşları ve üniversitelerin birçok hizmetine tek bir noktadan erişim imkânı sağlayan; her geçen gün hizmet içeriğini ve kalitesini geliştiren e-Devlet Kapısı 13 Eylül itibariyle 50.020.804 kullanıcıya ulaştı. Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanı Sn. Dr. Ali Taha Koç, 677 kurumun 5.156 hizmetinin sunulduğu e-Devlet Kapısı’nda Türkiye’de 16 yaş üstü vatandaşların %80’inin e-Devlet Kapısı’nı aktif bir şekilde kullandığını ve birçok işlemini kolaylıkla yapabildiğini dile getirdi.
Sn. Koç özellikle dijital hizmetin önemi ve gerekliliğinin daha da ön plana çıktığı pandemi sürecinde ise COVID-19 salgını kapsamında alınan sokağa çıkma tedbirlerine yönelik açılan yeni elektronik hizmetlerle vatandaşlarımıza büyük kolaylık sağlandığını dile getirdi.
Salgının yoğun yaşandığı Mart-Haziran ayları arasında alınan tedbirlere yönelik açılan yeni hizmetler, ait oldukları kurumlar ve kullanım sayıları aşağıdaki tabloda verilmiştir.
Kurum Adı | Hizmet Adı | Kullanım Sayısı |
Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı |
Sosyal ve Ekonomik Destek Ödeme Bilgileri Sorgulama |
25.818.365 |
İçişleri Bakanlığı Sosyal Güvenlik Kurumu |
e-Başvuru |
31.959.983 |
Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) |
İşsizlik Ödeneği/İş Kaybı Tazminatı ve Kısa Çalışma Ödeneği Sorgulama |
42.802.362 |
Sosyal Güvenlik Kurumu |
SGK Tescil ve Hizmet Dökümü |
54.159.655 |
Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı |
Sosyal Yardım Bilgileri Sorgulama |
85.519.479 |
Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı |
Pandemi Sosyal Destek Ön Başvurusu |
111.148.326 |
Emniyet Genel Müdürlüğü |
Araç Plakasına Yazılan Ceza Sorgulama (Gerçek Kişi) |
26.582.107 |
Adalet Bakanlığı |
Dava Dosyası Sorgulama |
57.854.582 |
Gelir İdaresi Başkanlığı |
Vergi Borcu Sorgulama |
57.959.591 |
Sosyal Güvenlik Kurumu |
4A Hizmet Dökümü |
111.892.759 |
Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi olarak, sadece e-Devlet Kapısı’nda sunulan hizmetlerin sayısının artırılmasına yönelik çalışmaları değil, aynı zamanda hizmet kapsamının genişletilmesi ve bütünleşik hizmetlerin dijital ortama aktarılmasına hız verildiğini açıklayan Sn. Koç; yoğun ilgi gören ve açılış tarihinden (9 Haziran 2020) bu yana 37 milyondan fazla kullanılan ilk bütünleşik hizmet “Araçlarım” ile kullanıcıların araçlarına ait sigorta, ceza, muayene, otoyol geçişi, borç durumu gibi birçok bilgiyi görüntüleyip ödeme işlemelerini gerçekleştirebildiklerini söyledi. Koç, yakın gelecekte gerçekleşecek söz konusu hizmetin 2. fazında ise tüzel kişilere ait araç bilgisi, araç muayene randevu ve sorgu hizmeti, HGS bakiye yükleme gibi yeni birçok eklenti ile hizmetin kapsamının daha da genişletilerek kullanıcılara sunulmasının planlandığı müjdesini verdi.
Dönemsel olarak erişime açılan hizmetlerin e-Devlet Kapısında kullanımının gün geçtikçe arttığına değinen Başkan Koç, bu kapsamda 2 milyondan fazla öğrencinin girdiği YKS’de birçok adayın öğrenci kayıtlarını e-Devlet Kapısı üzerinden gerçekleştirdiğini, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının “Üniversite e-Kayıt Hizmetinin” en çok kullanılan 20 hizmet arasına girerek yaklaşık 4 milyon kullanıldığını dile getirdi.
Sn. Koç, e-Devlet Kapısı’nın sürekli yaşayan ve gelişen bir ekosistem olduğunun ve Dijital Dönüşüm Ofisi olarak dönüşümün hayatın her alanına nüfuz ettiği bu dönemde çalışmalara hız kesmeden devam edildiğinin altını çizdi.